توسعه اعتبار اسناد رسمی از اولویتهای اصلی قوه قضائیه است - کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
توسعه اعتبار اسناد رسمی از اولویتهای اصلی قوه قضائیه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی در ادامه سفر استانی به آذربایجان شرقی در نشست با رئیس و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی گفت: در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه به دنبال ایجاد تحولات اساسی در بحث دفاتر اسناد رسمی با محوریت توسعه اعتبار اسناد رسمی هستیم و برون سپاری ۲۰ نوع خدمات ثبتی و تفویض این خدمات به دفاتر ثبت اسناد رسمی در همین راستا برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی افزود: از اعضای کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی درخواست می کنم اگر موارد دیگری به غیر از ۲۰ خدمت ثبتی امکان برون سپاری داشت مراتب را به معاونت اسناد سازمان اسناد و املاک کشور اعلام نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد.

پیشنهاد مشخص ما در همین رابطه این است که در ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان ها کمیته فناوری تشکیل شود تا در جریان برون سپاری ها، دانش و فرآیندهای لازم به دفتریاران انتقال داده شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سردفتران و دفتریاران جزئی از همکاران ما و بخشی از خانواده سازمان هستند گفت: رفع مشکلات فعالان این حوزه را در دستور کار قرار داده ایم و تا حصول نتیجه تلاش هایمان را ادامه خواهیم داد.

وی عنوان کرد: بر همین اساس اعتقاد داریم مشاوران و بنگاه داران املاک یا خودرو فقط باید نقش راهنمایی کننده داشته باشند و تنظیم سند نقل و انتقالات حتما در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

معاون رئیس قوه قضاییه خواستار انسجام بیشتر کانون های سردفتران و دفتریاران کشور شد و پیشنهاد ایجاد تشکلی ملی برای فعالان این حوزه را داد.

بابایی گفت: به باور من کانون سردفتران و دفتریاران باید پارلمان داخلی و مجموعه اجرایی قوی داشته باشد تا بتوانیم به صورت مشترک اقدامات خوبی را طراحی کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی که در جلسه حضور داشتند را مورد خطاب قرار داد و با اشاره مجدد به اینکه شما جزئی از خانواده ما هستید، تاکید کرد: در دوره جدید با همدلی در فکر طراحی و اجرای برنامه ها و کارهای کلان و به ویژه دغدغه های مشترک باشید.

بابایی، اجرای کامل قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور مصوب ۱۳۹۳/۱۱/۱۲ را یکی از تکالیف مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برشمرد و افزود: تحقق کامل اهداف این قانون می تواند تاثیر مهمی در مبارزه با زمین خواری به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین اظهار کرد: آذربایجان شرقی دهمین استانی است که در چهار ماه اخیر میزبان سفرهای استانی ما شده است.

بابایی گفت: آذربایجان شرقی مهد دلاوری هاست و در بسیاری از مولفه ها، استانی پیشرو و توسعه یافته است و در موارد متعددی می تواند الگوی سایر استان های کشور باشد.

در طول این جلسه افخمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی ، حسن زاده رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان و مختاری رییس کانون دفاتر ازدواج و طلاق استان گزارش عملکرد خود را ارایه داده و سپس هر یک از اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی به طرح نظرات خود پرداختند.

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false